2013. augusztus 25., vasárnap

Nektarinkrémleves másként

Krémes és üde
Igazi nyári csemege. Gyorsan elkészíthető és hűs felüdülés a forró nyári napokon. Sokat böngésztem az interneten, de egyik nektarinkrémleves recept sem nyerte el a tetszésem. Mindenképpen olyan hideg gyümölcslevest szerettem volna készíteni, aminél nem kell megfőzni vagy megforralni a gyümölcsöket, mert úgy elillan belőlük a lényeg. Végül úgy döntöttem, hogy a sok receptből csinálok egyet. Mindegyikből elcsentem azt a hozzávalót vagy fogást, ami megtetszett. A végeredmény egy hihetetlenül finom gyümölcsleves lett.



Hozzávalók:
  • 6-7 db érett nektarin (plusz 2-3 a levesbetéthez)
  • 1 nagy doboz natúr joghurt
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 2-3 ek méz

Elkészítés:

A 6-7 érett nektarint összekockázod és egy tálba teszed majd összeturmixolod egy kicsit ezután ráreszeled a citromhéjat, ráteszed a mézet, a vaníliás cukrot majd a joghurtot és jól összedolgozod. Ha úgy ítéled meg, hogy nagyon sűrű, akkor egy kis tejjel felhigíthatod a neked tetsző állagúra. Közben kóstolgasd, ha úgy ítéled meg, hogy nem elég édes, akkor még tegyél hozzá mézet vagy egy kis cukrot, amíg kellemesen savanykás nem lesz az íze. Ha jó érett volt a nektarin, akkor nem kell hozzá sok cukrot adni. A kész levest 1-2 órára hűtőbe kell tenni, hogy jól kihűljön és összeérjenek az ízek. Tálaláskor kockázhatunk bele frissen egy-két barackot és díszíthetjük egy kis tejszínhabbal. Én nem hámoztam meg a barackokat, mert így kapott tőle egy kellemes színt a leves és az íze is finomabb így.

Jó étvágyat!