2014. március 21., péntek

Villámgyors túrós-kakaós csiga

Csigainvázió
Elsőre kissé bizarrnak tűnhet a recept, de aggodalomra semmi ok. A túró, az a varázsos összetevő a receptben, ami azt a látszatot kelti, hogy kelt tésztával van dolgunk, de a szerepe itt be is fejeződik. Gyors és könnyű finomság a reggeli kávé mellé, de egy bögre hideg tejjel is zseniális.

Hozzávalók:
  • 25 dkg túró
  • 15 dkg Graham liszt
  • 10 dkg fehér liszt
  • 5 ek olvasztott margarin
  • 50 ml tej
  • 10 dkg porcukor
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 1 tojás


Töltelék:
  • 2 ek kakaópor
  • 2-3 ek porcukor (én ált. 2-őt teszek bele)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg olvasztott vaj
Elkészítés:

A túrót, a csipet sót és a cukrot elkeverjük, hozzáadjuk az olvasztott vajat és a tejet, a tojást és jól összedolgozzuk. Egy dagasztótálba beletesszük a sütőporral elkevert lisztet, hozzáadjuk a túrós masszát és jól összegyúrjuk. Akkor jó a tészta, ha jól összeáll, de lágy állaga van. A tésztát nem túl vékonyra kinyújtjuk és alaposan megkenjük olvasztott vajjal, ezután megszórjuk a porcukros kakaóval, ha nagyon "poros" a kakaónk a tésztán még csepegtessünk rá egy kis olvasztott vajat, végül szórjuk meg a vaníliás cukorral a kakaós töltelékünket. Ha ezzel megvagyunk, akkor szorosan tekerjük fel a tésztát és ujjnyi vastagra szeleteljük fel. A csigáinkat papírral kibélelt (szilikonos) sütőlemezre helyezzük rá és előmelegített sütőben süssük meg. 180 fok a javasolt hőmérséklet, ha gondolod kísérletezhetsz a légkeveréssel is. Körülbelül 20 perc alatt készre sülnek a bigák.

Megjegyzés: Mikor megtaláltam a neten ezt a receptet, már akkor feltűnt, hogy van néhány gyenge pontja az amúgy szuper finomságnak. Ezért aztán úgy döntöttem, hogy egy kicsit alakítok rajta és a harmadik elkészítésre sikerült megtalálnom a tökéletes arányokat és hozzávalókat. Az eredeti receptben étolaj, fehér liszt szerepelt, ugyanakkor tojást nem írt bele. Az olajat olvasztott margarinnal helyettesítettem és raktam bele egy tojást is, ettől sokkal omlósabb, könnyebb lett a tésztám. (Az olaj ugyanis nagyon "elnehezíti" a tésztát.) Aztán a lisztet is megbolondítottam egy kicsit azzal, hogy a fehér liszt mellé Graham lisztet is kevertem. Ettől még finomabb lett a tésztám és másnap sem lett szívós, megtartotta könnyed állagát. 

Jó étvágyat!