2018. augusztus 12., vasárnap

Szilvás bögrés

  
Szilvaimádóknak
Vannak gyümölcsök, amiknek kifejezetten jól áll,  ha egy kicsit megpörkölődnek. Ilyen a szilva is. Sütve nemcsak az íze, hanem a színe is zseniális. De nem ezért szerem ezt sütit, hanem azért, mert egyszerűen elronthatatlan és pillanatok alatt megvan. Addig is készíts elő egy kisebb bögrét!

Hozzávalók:
  • 2,5 bögre liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • fel bögre kristálycukor (én nádcukrot használtam)
  • fél vanília kikapart magja
  • fél bögre méz
  • egy bögre natúr joghurt
  • 1 bögre olvasztott vaj v margarin
  • 2 tojás
  • 1 citrom reszelt héja (kezeletlen)
  • 12 db érett szilva (de ne túlértett, lehet kevesebb is elég lesz, majd látni fogod mennyi fér el)
  • egy marék mandulaszirom


Elkészítés: 

1. Fogod és egy tálban összekevered a hozzávalókat (kivéve a szilvát és a mandulát).
2. Egy magasabb falu piteformát kivajazol és lisztezel és beleöntöd a masszád.
3. Az elfelezett szilváidat tetszés szerint belehelyezed a tésztába. (Én szórtam a szilvákra egy kis nádcukrot, így jobban megkaramellizálódott a gyümölcs.)
4. Megszórod a mandula szirommal azokon a részeken, ahol nincs gyümölcs.
5. 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt készre sütöd (tűpróbával ellenőrizd, hogy átsült-e)

Megjegyzés: A bögre méretétől nagyban függ a süti mennyisége. Én egy kisebb bögrét használtam, nagyjából 1,5-2 dl-es volt.