2014. november 22., szombat

Gyömbéres-almás gyümölcskenyér


A gyömbér csodát tesz a sütivel
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én imádom a gyömbér illatát. Eddig csak teában használtam, de húsok, halak, köretek, sőt sütik különleges fűszere is lehet. Egy csomó jótékony hatással bír, szóval bátran ajánlom mindenkinek. Az eredeti receptet a Nők Lapja Desszert karácsonyi számában találtam. Kicsit átalakítottam, kevesebb almát és lisztet használtam viszont felturbóztam vörös áfonyával és pirított magvakkal. Az eredmény zseniális.


Hozzávalók:

  • 5 db tojás
  • 25 dkg porcukor
  • 25 dkg margarin
  • 1 db hámozott, kockázott alma
  • 1 kis marék mazsola
  • 1 kis marék vörös áfonya
  • 1 ek pirított durvára vágott dió és mandula
  • fél csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 1 tk reszelt gyömbér
Elkészítés:

  1. A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét egy csipet sóval és a porcukor felével habbá verjük. Arra figyeljetek, hogy először a kicsit verjétek fel a fehérjét a sóval és csak utána fokozatosan adjátok hozzá a porcukor felét, fokozatosan. Ha nem így csináljátok, akkor össze fog esni. 
  2. A tojássárgáját porcukorral és a vajjal habosra keverjük. Ezután hozzáadjuk a kockázott almát, gyömbért, mazsolát, vörös áfonyát. Majd a sütőporos lisztet és a tojásfehérjét felváltva, óvatosan összekeverjük.
  3. Egy kenyér vagy őzgerincformát béleljetek ki szilikonos papírral (Pennyben lehet venni, tök jó.) és töltsétek bele a masszát. A 180 fokra előmelegített sütőben 20 percet sütjük majd visszavesszük 160 fokra és tűpróbáig továbbsütjük (kb. fél óra).  
Egyszerű, gyors és zseniálisan finom.